Stávaš sa navždy zodpovedný za to, čo si k sebe pripútal. (A.S.Exupéry)

rekonvalescencia

07.03.2009 17:38

Gipsynkin lakeť sa po operácii hojí vynikajúco. Na štvrtý deň po operácii napadol sneh a Gipsynke z toho šibkalo - ona by sa bola schopná jašiť a skákať aj so zaviazanou pacou.. Večer sme išli k nášmu veterinárovi na preväz, lebo sa mi zdalo, že Gipsynku ten pôvodný tlačí nakrku, keďže to mala okolo krku uviazané. Vet to uchytenie okolo krku odstrihol, že veď sa zdá, že na lakti jej to samé pekne drží. Zdalo sa, no veľmi sa mi veriť nechcelo po skúsenostiach s obväzovaním po predošlej operácii. Aj tak bolo - večer sa jej obväz zosunul a bolo vidieť prvý štich. Tak som jej pred prechádzkou labku previazala sama. No slabo, takže po prechádzke znovu :) Na ďalší deň sme išli znovu vetovi (obväz sa zošuchoval stále, proste som to uviazať nevedela) a keďže usúdil, že obviazané to už nemusí mať, namastil jej to chladivou hojivou eukalyptovou mastičkou, priložil na to kúsok obväzu a navliekol jej pruban (elastický rúrkový obväz). Ukecávala som ho, že sa jej to bude zošuchovať, aby sme jej urobili k tomu aj rukáv, ktorý bude mať uchytený cez chrbát o druhú labku. Tak to bolo akurát. Keďže vonku pripadol ďalší sneh, na von sme rukáv už potom ani nedávali, lebo jej zbytočne navlhol. Tak som jej vždy len ranku omyla repíkom, namastila a rukáv dala nadoma, aby si to nevylizovala.

Na ďalší pondelok (10 dní po operácii) sme išli dať vybrať stehy. Ranku mala krásne zahojenú, chodila pekne, krívanie bolo sotva vidno pri pokluse. Ešte som párdní čistila repíkom, mastila mastičkou a chránila rukávom, aby si to náhodou nerozrýpala, keď som bola v práci, ale nič, krásne sa jej to zahojilo. Pohyb sme na 14 dní obmedzili na nevyhnutné venčenie, teraz už chodíme na kratšie vychádzky. Chodí prevažne navoľno pokiaľ je sama, keď vidíme psíka, dávam si ju na vodidlo, nedovolím jej behať, ani robiť prudké pohyby. Vnútorné stehy po šití kĺbového púzdra sa vstrebávajú aj 3-4 mesiace, nechcem riskovať, že by si vnútri niečo poškodila..

Už na nej vidím, že ničnerobenie jej lezie na nervy, tak začneme čosi trénovať. Dnes som vymyslela, že sa naučíme slalom medzi nohy, prípadne nejaké ďalšie prvky dogdancingu nenáročné na kĺbiky :)  Tak verím, že jej to zamestná trošku hlavičku do doby, kedy začneme znovu trénovať na WT a SPR. Pohybovo je na tom super, tak snáď sa niečo nepokazí.

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany