Stávaš sa navždy zodpovedný za to, čo si k sebe pripútal. (A.S.Exupéry)

ako som prišla o zub

07.03.2009 18:07

Vytrhli mi zub! Strašné čosi pre človeka ako ja, ktorý sa bojí zubára. V nedeľu 1.3. večer ma akosi začala pobolievať pravá strana tváre pri uchu, na ďalší deň ma už bolela uzlina pod bradou aj spánok. Nechutná bolesť, hlavne, keď som nevedela, z čoho.. chvíľu som mala pocit, že to bude z ucha, chvíľu, že to môže byť od zuba. V ústach ma nič nebolelo, no ani v uchu.. Trošku mi pomohlo teplo elektrického vankúša, no viac mi v utorok pomohlo analgetikum, ktoré som si šupla aj v stredu ráno.. Super.. no poobede už ďalši nezabralo, tak som sa nakopla, že pôjdem doktorke. Tá ma ohmatala, povedala, že z ucha to nie je, že mám ísť pozrieť zubníka a vypýtať sa na RTG zubov. Išla som hneď pre odporučenie a v piatok ráno som naklusala na RTG. Neskutočne znudená teta si vypýtala 8 EUR eštelen vo dverách som stála, urobila mi panoramatický snímok môjho fotogenického chrupu a išla som zubárovi. V čakárni som si prezerala snímok a čumela na to, ako mám spodné dve nevyrastené osmičky uložené - naležato smerom k sedmičkám. No fasa.. Zubárkovi som podala snímok s tým, že veď ma hádam objedná na nejaký pondelok-utorok snáď. Pozerajúc na snímok skonštatoval, že tie spodné osmičky treba ale operovať na veľkej operačnej sále v Bratislave, lebo su ešte hlboko. No fok.. Potom sa zapozeral na vrchné, ktoré mi obe rastú do líca a zavolal ma, že nech idem na kreslo, že si to pozrie.. Stále som bola relatívne pokojná, že veď pozrie, pozrie.. Pozrel, začudoval sa a že "to bude príčina bolesti, nie spodná" a že vrchná musí ísť von. Som nevedela, či sa mám tešiť alebo nie, lebo to znamenalo, že síce trhať sa bude, ale nemusím sa trepať do BA. No v tom šok - že veď teraz to vytiahneme, to bude raz-dva.. Ani sa nedal prehovoriť, že nie som psychicky pripravená.. Ešte som sa stihla opýtať, či mi pichne lokálku, už mi sestrička uvazovala podbradníček, lokálka bola hotová, na stolíku veľké kliešte.. Bŕŕŕ... Pichol mi injekciu, dve minútky sme počkali, vocpal mi kliešte do úst a....... vytiahol polovičatý pokazený zub..

Po príchode do práce som si šupla ešte jednu tabletku analgetika, aby ma to nebolelo, keď mi to bude precitať.. Ale super, tvár ma už nebolí, iba tá ďúrka po zube trošku.. Ale to je nič.. Už čakám, že za pár mesiacov si to zopáknem s ľavou osmičkou. Už sa nebojím :D No a tie spodné len nech pekne spinkajú, vôbec by sa nemuseli zobudiť.

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany