Stávaš sa navždy zodpovedný za to, čo si k sebe pripútal. (A.S.Exupéry)

27.12.2008 - poľovačka v Bolerázi

04.02.2009 22:57

24.12.2008, keď k nám môj krstný (otcov brat) doviezol dedka, som si spomenula, že krstný je poľovník a kedysi, keď som mu písala, že sme s Gipsy absolvovali Jesenné skúšky a teda je poľovne upotrebiteľná, sľúbil, že nás niekedy vezme na poľovačku. Tak som sa ho na to spýtala a on zahlásil, že poľovačka je v sobotu 27.12. a môžme ísť keď chceme. Nieže by som sa vyžívala v love, chcela som vedieť ako taká poľovačka prebieha, čo sa vyžaduje od psov a keďže Gipsy prácu so zverou miluje, chcela som jej dopriať potešenie z prinášania.. Aj keď som zaváhala, či ísť, či neísť, kvôli tej Gipsynkinej vyvrtnutej packe – ešte nebola celkom ok, bála som sa, či 6 hodinovú poľovačku zvládne. Nakoniec som sa rozhodla, že pôjdeme, budem ju šetriť – teda nepustím ju na sliedenie a keby náhodou aj tak nevládala už chodiť, odpojíme sa a odídeme. Poľovačku sme zvládli super, obidve sme vydržali chodiť celý čas (6 hodín) a keď sme dostali bažanta a pozvanie na ďalšiu poľovačku o pár dní na Silvestra, tešili sme sa. Videla som prácu sliediacich a prinášajúcich stavačov a tiež sliediacich jagteriérov, čo bolo pre mňa úplne nové. Bola som zvedavá, či bude Gipsy vládať na druhý deň vôbec chodiť, keďže sme mali ísť na WT tréning na Červený kameň. Ešte večer mi ukázala ako veľmi ju podceňujem – pri venčení schytila do papule plastovú fľašu a jašila sa s ňou..

Ďakujeme krstnému a PZ pod ktoré patrí za umožnenie zúčastniť sa spoločnej poľovačky a tiež trpezlivé odpovede na moje nekonečné otázky.

 

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany