Stávaš sa navždy zodpovedný za to, čo si k sebe pripútal. (A.S.Exupéry)

20.5.2009 Canisterapia v Trenčíne

20.05.2009 18:19

Pred týždňom ma znovu kontaktovala pani z Trenčína, ktorá by chcela pre svoju ťažko postihnutú dcérku vyskúšať canisterapiu. Pred nejakým časom som jej poskytla kontakt na našu skúšajúcu – pani Hajrovú s nádejou, že nájde canisterapeuta niekde v Trenčíne. Pani Hajrová sa podujala dochádzať sama so svojou fenkou, no podľa slov pani, nakoniec to zrušila, že nemá na to vhodného psíka. A tak znovu kontaktovala mňa. Aj keď canisterapiu každý utorok formou krúžku robíme na základnej škole tu v Piešťanoch, rozhodla som sa, že to vyskúšame a uvidíme ako si Gipsy sadne s dievčatkom a či to na ňu nebude priveľa – robiť CT dva dni po sebe.

Tak sme sa dohodli na dnes. Ajka je dvanásťročná slečna s komplikovaným postihnutím CNS, telesne ťažko postihnutá, no zbožňuje zvieratká a vie veľmi pekne prejavovať emócie. Na príchod Gipsynky sa veľmi tešila, privítala nás so širokým úsmevom na tvári a donekonečna hladkala Gipsynku, dávala jej odmenky, tešila sa z jej oblízania. Strávili sme s ňou až dve hodiny, počas ktorých sme Ajku polohovali a nastavovali tak, aby čo najpohodlnejšie mohla Gipsynku hladkať a objímať. Odchádzala som s výborným pocitom tak z Ajky a jej radosti ako aj zo záujmu jej maminy. Je to úplne iná  forma CT ako v škole s tými našimi šarkanmi.

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany