Stávaš sa navždy zodpovedný za to, čo si k sebe pripútal. (A.S.Exupéry)

12.-14.6.2009 WT tréning v Trusalovej

18.06.2009 19:01

Víkendový tréning na Working Testy v rekreačnom zariadení Trusalová 12.-14.6. 2009

 

Pri množstve mojich aktivít som najskôr bola rozhodnutá na tento víkendový tréning neísť, aj keď ma to tam veľmi lákalo. Predsalen, všade jazdím sama so psom, čo je dosť neekonomické a už teraz zarábam len na naše výlety. No náhoda, zvaná Ivka, to zariadila inak a predsalen sme išli. Piatok som mala voľný, Ivka mi navrhla, že cestou z Častej nás v Piešťanoch vezme a tak bolo rozhodnuté. Tešila som sa, že vypadnem na víkend preč, prídem na iné myšlienky, zamestnám hlavu sebe aj Gipsynke a postretám známych aj spoznám nových retrievrákov.

 

Čas odchodu v piatok sa nám „trošku“ posunul, chceli sme odchádzať okolo 10tej doobeda, no kvôli povinnostiam sme odišli až po 15tej poobede. Za počasie by sa nemusel ani apríl hanbiť – každú chvíľu sa striedalo slnko a dážď, dokonca padali aj krúpy, o chvíľu zase vyšlo slnko.. Dúfali sme, že sa to vyprší a v sobotu bude lepšie. Cesta do Trusalovej bola únavná, ale bez problémov – pred nami išiel Miro na Pajere, zvolili sme cestu cez Prievidzu, lebo pod Strečnom hlásili kolóny a zdržanie kvôli nejakým opravám. Keď sme dorazili na miesto, dohodli sme sa s majiteľkou na ubytovaní a čakali sme ostatných. Postupne prichádzali tí, čo mali ubytovanie od piatku – rodinka s goldenom Badym tam bola už pred nami, po nás prišli Hessynkovci (rodinka s labradorkami Hessy a Claimy), Filipčovci s Astonom, Tibor s Gopherom, a neskôr sme sa dočkali aj Ďurechovcov s goldenom Felom. Zopár z nás sa rozhodlo ísť otestovať minitréningom priľahlú lúku. Medzitým dorazil aj Janči Droppa s Táňou, ktorí nás v piatok prišli len pozrieť, tak som z tréningu odišla za nimi. Večer sme opekali zásoby Hessynkovcov, pojedali hrášok, čerešne a boli by sme si pošmákli aj na jahodovom koláči, ktorý však medzitým stihla v aute kompletne zošrotovať malá Fly, ktorá si otvorila box v ktorom bola zatvorená.  Janči s Táňou sa rozlúčili a neskôr sme sa aj my pobrali spať do chatiek. Ja som sa teda veľmi nevyspala – bola mi strašná zima (a to nie som nejaká cintľavá), až asi okolo 2:30 som normálne zaspala.

 

Od rána začínali individuálne tréningy – ešte pred raňajkami si odtrénovala Ivka s Fly, potom išli postupne mladšie alebo neskúsené psy – Kirby, Claimy, Hessy, Bady, Felo, prišla Zuzka s labradorkou Aurou, potom trénoval Tibor s Gopherom a nakoniec sme šli trénovať my v skupinke – Gipsy, Ria a Aston. Dostali sme úlohy, pre mňa s Gipsy dosť náročné, pretože sme to nikdy netrénovali – walkup na lúke, zastavili sme sa, vpravo v lesíku bol pohon – vykrikovanie a streľba, hodili zopár dummy, potom sme šli ďalej (walkup), zastavili sme sa, vpredu na lúke výstrel a hodenie dummy. A mala som vyslať Gipsy do lesíka na dohľadávku. Samozrejme, že sa mi to nepodarilo na prvý ani druhýkrát, stále sa ťahala za tým posledným dummy na lúke. Až keď zaznel pomocný výstrel v lesíku, až potom bolo vyslanie úspešné, dummy našla a priniesla. Nuž, toto nejako nemáme možnosť nacvičiť s nami, iba na spoločných tréningoch. Riuška mala nejaký zlý deň alebo cítila niečo, o čom sme my nevedeli (medveďa?) a stále sa ťahala z lúky preč, tak ďalej s nami necvičila, Aston pracoval super. Potom sme išli na ďalšiu lúku, kde sa strieľajúc rozhádzalo asi 6 dummy, prvého sme si išli vziať sami bez psov (trénovanie kľudu psov)  a ďalšie sme poslali dohľadať psy. Tu som zistila, že pri streľbe Gipsynke tak stúpne adrenalín, že navigácia ani stophvizd nefunguje.

Po tréningu sme sa išli naobedovať a poobede prišiel Dušan s goldenkou Ednou a rodinka so šteniatkom labradora a Miro nám urobil ukážky s vysvetľovaním a prezentáciou WT. Celý deň bolo pod mrakom, trošku aj popršalo, no navečer aj slniečko trochu zasvietilo. Cestou z lúky sme s Kubčom a Simonkou nazbierali nejaké drevo na oheň a po večeri sme znovu opekali špekáčiky, slaninu, papali hrach a čerešne, bavili sa.. Prišla nás pozrieť aj Veronika s Brusom. Ani neviem o koľkej sme išli večer spať – nejako tak postupne sme sa rozišli do chatiek a uložili ku spánku. Tentokrát som mala na sebe dve vrstvy a na nohách ponožky a asi bola aj teplejšia noc, lebo som zaspala rýchlo a zobudila sa až nadránom.

 

V nedeľu boli najskôr znovu individuálne tréningy a potom sme trénovali my s Astonom – Miro nám každému 2x vystrelil z dummylaunchera, čo je pre psov dosť veľký adrenalín. Gipsynka aj Aston to super zvládli, potom sme si dali marking v lesíku v ťažšom teréne a išli sa odubytovať – pobaliť veci do auta. Miro nám ešte urobil krátke ukážky s Misty, čo sa dá všetko dokázať postupnými systematickými tréningami, rozlúčili sme sa a pomaly pobrali domov. Ešte sme sa zastavili naobedovať dolu v motoreste a rozpŕchli sme sa. Cesta domov bola ešte únavnejšia ako cesta tam – asi kvôli tomu, že bolo tak o 10 stupňov viac. Zastavili sme sa v Hornej Strede na jazerách okúpať psy, ukázala som Ivke, kam chodíme trénovať na vodu. Pred našim barákom ešte Ivke stihla v aute prdnúť nejaká hadička, ktorú sme potom operovali z útrob motora. No šikovná Iva ju nastokla naspäť a odfrčala domov.

Ešte večer som stiahla, zmenšila a nahrala na internet fotky, aby nám mohli všetci závidieť :)

Už sa nemôžem dočkať ďalšej akcie – najbližšie asi na retrieverskej dovolenke v auguste.

Tak do skakavenia ;)

link na fotky

 

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany